دانلود پایان نامه و پروژه های دانشجویی

دانلود پایان نامه دانلود پروژه خرید تحقیق مقاله

دانلود پایان نامه و پروژه های دانشجویی

دانلود پایان نامه دانلود پروژه خرید تحقیق مقاله

در مورد صنعت سوراخکاری

صنعت سوراخکاری
صنعت طراحی قید وبست ها (جیگ وفیکسچرها) را می توان شاخه بزرگی از صنایعی دانست که عامل تامین نیازهای صنعتی جوامع امروزی می باشند. صنعت قید وبست ها نقش ارزنده ای را در سازندگی وتولیدات صنعتی دارند. درباره صنعت سوراخ کاری البته بر استادان ذیصلاح و دست اندرکاران تقسیم بندی سوراخکاری صنعت پوشیده نیست که برای تولید بیشتر محصولات جهت نیل به پیشرفت اقتصادی ودرنهایت خود کفایی در خصوص صنعت نیاز به سیستم هایی می باشد تادر تسریع وبالا بردن کیفیت تولید نقش موثری داشته باشند. لذا آموزش طراحی وکار با جیگ وفیکسچرها چه به صورت تخصصی در دانشگاهها ومراکز آموزش عالی و چه به صورت استفاده از کتابها در سطح کارخانجات ومراکز صنعتی اجتناب نا پذیر می نماید.  تعریف جیگ
یک جیگ دستگاه مخصوصی است که قطعه کار را می گیرد یا نگه می دارد یا روی یک قسمت ماشین کاری شده قرار می گیرد. جیگ یک ابزار تولید می باشد که نه تنها قطعه کار را تعیین محل می کند ونگه میدارد جیگ و فیکسچرها همچنین ابزار برش را برای انجام کار راهنمایی می کند.
تقسیم بندی سوراخکاری در فرایند صنعتی
فرایندهای کار گرم
به تغییر شکل مومسان فلزات در بالای تراز دمای تبلور مجدد گویند.این دمای تبلور مجدد در فلزات مختلف متفاوت است . یعنی دمایی که  برای فلزی کار گرم محسوب میشود ممکن است برای فلزات دیگر کار نیمه گرم یا سرد باشد.عمده فرآیند های کار گرم بصورت زیر است:
نورد
حدیده کاری
آهنگری
جوش لوله
کشیدن( گرم)
سوراخکاری
شکل دادن چرخشی ( در حالت گرم)
تقسیم بندی سوراخکاری در فرآیند صنعتی
صنعت سوراخکاری
تعریف جیگ
انواع جیگها
تعریف فیکسچرها
انواع فیکسچرها
شرح شابلونهای سوراخکاری
براده های طویل درسوراخکاری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.