دانلود پایان نامه و پروژه های دانشجویی

دانلود پایان نامه دانلود پروژه خرید تحقیق مقاله

دانلود پایان نامه و پروژه های دانشجویی

دانلود پایان نامه دانلود پروژه خرید تحقیق مقاله

فن کوئل و یونیت

فن کوئل و یونیت

مهم ترین ومتعارف ترین سیستم تمام آبی، سیستم فن کویل است. فن کویل ترمینالی است که ازیک فیلتر باراندمان کم، ویک یاچند فن سانتریفوژهمراه باکویل سرد و گرم تشکیل شده است.
کویل گرمایش فن کویل می تواند در مورد فن کوئل و یونیت به وسیله آب گرم ویا بخار کارکند. درفن کویل بجای کویل گرمایش می توان از المان الکتریکی نیز استفاده کرد.  فن کویل ها انواع مختلفی دارند که عبارتنداز:
1)فن کویل ایستاده:ازفن کویل زیاد استفاده می شود. به صورت ایستاده است و می تواند زیرپنجره ویا هرجای مناسب دیگری دراتاق استقراریابد. چنانچه فاصله کف اتاق تازیرپنجره کم باشد می توان ازنوع کوتاه آن استفاده کرد. انواع فن کویل ارتفاع این نوع کم است ولی پهنای آن زیادتر ازفن کویل های ایستاده معمولی است. دریچه هوای خروجی از فن کویل های ایستاده می تواند دربالا و یا درقسمت جلوی فن کویل تعبیه شود. بدین ترتیب هوادهی یا به طرف بالاو یا به طرف جلو خواهد بود. ظاهر فن کویل ها مناسب است، ازاین رواستقرارآنها دراتاق اغلب باطرح عمومی اتاق سازگار است. فن کویل های ایستاده به ویژه برای فضاهای سیستم فن کویل اداری ویاآپارتمان ها مناسب اند. صدای فن کویل های ایستاده به این سبب که دراتاق قراردارند می تواند برای فضاهایی که نیاز به سکوت وآرامش دارند(آپارتمان ها) بیش ازمیزان مورد نظر باشد. ولی این امر برای ادارات و اماکنی که رفت و آمد درآنجا زیاد است مشکل تلقی نمی شود.
2)فن کویل های سقفی کابینتی: این فن کویل ها مانند فن کویل های ایستاده هستند با این تفاوت که درزیر سقف و به صورت افقی استقرارمی یابند. هوادهی دراین فن کویل ها از دریچه جلوی آنها و جهت آن افقی است. این نوع فن کویل به صورت روکار نصب می شودوبرای فضاهایی که به دلایلی نتوان درآنها ازفن کویل ایستاده استفاده کرد مناسب اند.
3)فن کویل های سقفی: این فن کویل ها بالای سقف کاذب نصب می شود و ازدیدپنهان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.